Det luktar vår

ute idag.
Och det blir ljust jättetidigt på morgonen. Skönt.

Nu har vi börjat med digestionsapparaten i skolan. Snart ska vi kolla på hästtarmar. Kanske imorgon. Det känns rätt tufft med skolan nu. Är väldigt svårt att ta tag i pluggandet, för vi har inget förhör eller tenta förrns 16 Mars, men samtidigt är det stressigt för man vet hur jäkla mycket det kommer bli sen, när vi väl ska tenta av allt det här.

Idag har jag och mina kära basgruppare (från the everlasting bg 7) varit sjukt okoncentrerade och omotiverade. Istället för att plugga och lyssna på genomgången ev histologipreparaten så satt vi och fnissade, sjöng sånger, lärde oss franska och spanska av varandra, sjöng ramsor och var allmänt flamsiga.
Sen blev det semla på FiQ. Mmmmm.... SEMLA
Buggen igår var superkul. Det bästa var en liten gubbe som jag fick dansa sista dansen med som jag trodde var urdålig, men som var asbra! Han snurrade och snurrade och gjorde turer hela tiden. Jag och Lolo och Mei Lan ska nog gå på övningskväll på torsdag och dansa. Förhoppningsvis med Johnny.... (Jag skojar bara Lolo, han är din =)
Det är middag men danskubben på lördag. Med släpp till 04. Typsikt att allt roligt ska hända när jag är borta. Funderar nästan lite lite på att åka hem på lördag redan och vara med att dansa. Men behöver ju någon som skjutsar mig om inte Fia kan... Frivilliga? Fast vill ju egentligen stanna hela helgen, och hinna träffa alla vännerna. Får se hur det blir.

Och efter semlan idag blev det en liten sväng på stan. För att leta vinterskor. Det gick urdåligt. Jag är urdålig på att köpa skor. Grrr. Dumma skor. Varför köper man vinterskor när vintern snart är slut kanske du undrar. För att man är trött på att ha blöta kalla fötter som man haft hela vintern för att man inte orkat köpa några ordentliga vinterskor. Kanske blir en ny tur imorrn.
Får hela tiden nya bevis för min oförmåga att känna igen människor. Hade tydligen missat de läckra läkarna på buggkursen igår.
Ångrar att jag erkände denna brist, för nu försöker alla hålla på och testa mig lite hela tiden känns det som. Förut gick det bra att låtsas lite grann.
Men Mei Lan, har kommit på nu att jag egentligen visste mycket väl att korta killen i glasögon i hörnet INTE var en av läkarna. Det vissta jag ju mycket väl. Är bara så pucko att jag inte kommer på det....

Nu ska jag käka lite korvstroganoff, kan behövas efter en semla och tre kokosbollar =D

PS. Om jag inte dyker upp i skolan imorgon ligger jag förmodligen hemma, förgiftad av plastångor, jag smälte just ett plastlock på en varm platta. Dumt.

PPS. En bra grej med vår är att man blir glad. Av vår.

Kommentarer
Postat av: Mei Lan

Och det var ju en jäkla tur att vi inte pratade om samma person. Det är ju typ som om Jake Gyllenhaal och Leffe var samma person. Ok, kanske inte...men nästan. Personligen tycker jag att du ska pallra dig tillbaka till U-sala på lördag! Då kommer vi få dansa med alla som är lite lagom salongsberusade och vem vet, kanske Johnny finner sin Baby i Lollo då...?

2009-02-24 @ 21:12:53
Postat av: Mei Lan

Sorry! Jhonny menade jag.

2009-02-24 @ 21:13:45
Postat av: Lolo B

Fan va flamsiga ni är!! (inte jag alls...)

Hörru Lisa, låna min bil då!!! Superbra idé!!!

Jag älskar vår! och höst! men nu är det snart vår och vad vi ska vakna till liv då! :)

Lisa, du kan omöjligt bo själv, du kommer ju bränna dig inne eller nåt, du FÅR inte glömma stänga av plattor och bränna plastlock!!! Jag har föresten sagt till David i min klass att han ska flytta in till dig, hoppas hoppas!! Hur långt är det inte kvar till måndag????? Om du hittar några BILLIGA och SUPERBRA vinterskor så ring mig, jag vill också ha.

/Baby (Francess)



2009-02-25 @ 09:18:22
Postat av: Anonym

Herregud människa så du håller på. Hur hinner du med att plugga, parta, dansa o fara runt på allt du gör. Måste säga att jag beundrar dej för det.

En annan kan ju vara nöjd med ett par badminton pass i veckan med Marie. Vill bara hem efter jobbet o göra inget.

2009-02-25 @ 21:07:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0