Gunnar is my only friend.



Ooh, jag har så sjuuuuukt tråkigt. Nu precis när halsontet börjar ge med sig (okej, jag kanske var lite väl snabb att ropa körtelfeber) så är det stopp i näsan och värk i bihålorna. Och det finns INGENTING att göra. Absolut ingenting. Jag ligger i sängen. Kan inte sova. Har tittat så mycket på TV så att jag aldrig mer vill titta på TV. Tittar på Simpsons på watchtvsitcoms.com, men man tröttnar faktiskt på det också. Går upp och äter nånting. Kokar te. Känner hur tjock jag blir av allting jag äter och inte rör på mig det minsta. Dricker te. Dricker äppeljuice. Dricker ännu mera te. Idag har jag tom pluggat lite. Läst ett halvt kapitel i fysiologiboken. Om hanliga reproduktionsorgan. Blir man ju inte gladare av precis.

Laddade ner Stolthet och fördom - filmversionen, och, som väntat, håller med alla andra. Det finns minnsann bara en Mr Darcy. Annars var den väl okej. Kanske. Keira Knightley är ju alltid bra. Även om jag måste erkänna (eller det måste jag väl egentligen inte, men jag har inte så mycket annat för mig just nu) att det dröjde över halva filmen innan jag kom på att det var hon, även fast jag egentigen visste det innan, vi har ju pratat om det tusen gånger... Plus att jag en lång stund var övertygad om att det var Orlando Bloom som spelade Mr Wickham. Det var det visst inte. Haha, jag säger ju att jag är urdålig på ansikten.

Igår tog jag tag i Jonatan Lejonhärtas teori och tittade på en skräckfilm alldeles ensam hemma, sent på kvällen.
När lammen tystnar. Tror faktiskt inte jag sett den förut, i så fall var det länge sen. Grymt bra ju. Även om jag blev övertygad om att en liten gubbe smugit in i Carros gamla rum och bara väntade på att jag skulle somna så att han kunde smyga in och börja äta på mig. Funderade på om jag skulle titta in där, men tordes inte =)






Han som spelade fängelsedirektören (eller vad han nu var) Chilton kände jag däremot igen jätteväl. Fast kom inte på vartifrån. När jag googlade honom kom jag på det. Han var vicerektorn i Boston Public, Scott Gruber. Haha, jag måste skaffa bättre smak och inte erkänna hur oallmänbildad jag är när det gäller sånt här. Jag skyller alltihopa på att jag aldrig hade nån storebrorsa som kunde utbilda mig i Ninja turtles, Transformers, Runeberg osv.

Så vad blir sensmoralen av det här blogginlägget?
Jag är förkyld. Ensam hemma en lördag kväll. Och så uttråkad att jag tar kort på gossedjuret i min säng och lägger upp det på bloggen. Where does it end?










Kommentarer
Postat av: Lilli

Tråkigt att du är sjuk. Hoppas du är bättre. Har inte studerat din blogg mer än denna dag. Hoppas det går bra med pluggandet.

2009-02-24 @ 17:40:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0