En vacker ung flicka från svampstaden...

Är för en stund sen hemkommen från pokerkväll (och poesiafton) hos Signe. Mina fötter har nyss slutat att göra ont, det måste varit kallt att cykla hem, men det kände jag inte då.

Är djupt imponerad över allas inneboende poesikunskaper och tror inte att publiceringsmöjligheter kommer vara några problem över huvud taget för dessa unga talanger.

Den här helgen har varit den blötaste på länge, med utgång i fredags, förfest/efterfest igår och pokerkväll ikväll. Och också en väldigt bra helg. I förmiddags blev jag bjuden på brunch av generös storasyster på fint hotell och ritmos latinos var inställt, precis som föreläsningen imorrn förmiddag så jag har minnsann sovmorgon till klockan 13.


Poker, med lakritshjärten som högsta insats.


Plockepinn...


En otroligt vacker recitation av Cyrano de Bergerac.


Och en nästan (bara nästan) ännu vackrare recitation av ett Mikael Palmfjord-original.

En trevlig kväll helt enkelt. Förutom att jag blev totalt utskrattad för mina knappa geografikunskaper.
Men vem fan vet vart Kambodja ligger...? Nej just det.
Borde gå och lägga mig nu. Mår lite illa och är lite grann hungrig... Men det är dåligt med mat i den här lägenheten. Varför är det aldrig nån som handlar??

Godnatt.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Wow...låter som en härlig poesiafton, eller var det pokerkväll?



Jag röstade faktiskt aldrig, var inte så engagerad i melodifestivalen som du får det att verka. Jag hade en mycket givande konversation med en gammal strömpisvakt som också satt ensam och mobbad på alla hjärtans dag. Jag behövde inte ens rösta, det blev ju rätt låtar till final ändå.



Jag kommer ihåg när du och malin hjalmarsson var på the moffats i stockholm, på gröna lund. Ni såg även billy crawford om jag inte missminner mig. Våran kära far skjutsade dit er. O jag var med! Haha... Han och jag skulle gå på Cosmonova under tiden, vi hittade aldrig dit. Vi åkte runt runt i Stockholm under nästan hela eran konsert. Jag kommer ihåg att vi snurrade in i samma rondell sju eller åtta gånger. Vi var faktiskt på en auktion också, jag ville att vi skulle köpa en kamelsadel, pappa´tyckte det var en dåligt idé (wonder why?!)... Ett ganska tydligt minne ur min uppväxt, jag kommer även ihåg att OKEJs chefredaktör var på eran konsert, han frågade vilka som prenumererade på tidningen...och du din jäkel tog åt dig äran för min prenumeration! =P jag har lärt mig en sak sedan dess.. Cosmonova ligger på Naturhistoriska muséet. Om det finns kvar.

2009-02-16 @ 20:22:15
URL: http://meningsls.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0