Eleanor put your boots on

Vad skönt det är när brödet står i ugnen och man slipper kladdet.

Den här veckan ha varit galen. Galet mycket att göra hela tiden.
Förra veckan slutade ju, som de flesta kanske vet, med stukad fot, allmän bakfylla och ångest.
Den här började i måndags med auskultation (eller praktik eller vad man nu ska kalla det) med Helen på hennes jobb, Hund & Kattkliniken. Grymt kul! Tusen tack!!!
Sen bar det direkt, i full fart iväg till Uppsala med Lolo, Siggan och Wilma. Vi hade bråttom till buggkursen såklart. Min stukade fot gjorde att jag iofs mest satt och tittade, men lyckades sno till mig en snurr med Johnny i alla fall =)


Mina tår och buggkursarna.

Tisdag: Var jag så sjukt sjukt trött. Det gick inte att gå upp på morgonen och jag sov mig igenom förmiddagsdissektionen. Dåligt. Men tydligen hade jag bara missat chansen att få flå en katt, så det var väl okej ändå. Eftermiddagsföreläsning om muskler (fan vad många muskler det finns) och FiQ med våffla blev det minnsann.
Enligt planen så tog jag, Karsten och Mei Lan buss nummer 12 ut mot boländerna och Willys. Storhandling var på gång! Och storhandling blev det. Vi köper en 5-kg potatissäck och en 3-kg löksäck tänkte vi, och delar på. Det kommer bli jättebilligt, tänkte vi. Det kommer bli jävligt jobbigt att bära hem. Tänkte vi. Inte. Så det blev lökutdelning på bussen hem (alltså, vi delade upp lökarna mellan oss, vi delade inte ut lökar till andra människor). Jag åkte på nitlotten att bära potatisen hem för jag bodde närmast bussen. Så med typ fyra smockfulla kassar fick jag knata hem. Har fortfarande träningsvärk i armarna...

Onsdag: Denna förmiddags dissektion missade jag inte. Vi tittade på muskler (jävla muskler) på en död spritindränkt hund. Det kan låta äckligt, och det är ganska äckligt också. Men man glömmer liksom bort det.
När jag kom hem tog jag tag i bombnedslaget till lägenhet och städade. Jag tror Erik blev glad. Det är svårt att veta. Förutom att jag vet att han snusar på tok för mycket så vet jag i princip ingenting om Erik.
Hur som helst är det väldigt skönt att inte längre ha ett trasigt glas på golvet m.m. Karsten och Mei Lan kom och drack lite Willys-te och hämtade sin potatis. Jag fick följa med hem till Karsten och hämta min halva ost och hennes stålhättestövlar.

Torsdag: Levande djurövning på Kungsängen. Alltså: Vi hälsade på kor. ASFRÄNT! Vi fick klappa, lyssna på hjärtat, lyssna på våmmen, titta på slemhinnor, känna på lymfknutor och blodkärl, titta på mjölkroboten och kalvar.
Jag tycker om kor. Om jag någon gång skulle bo i Stora Mellösa eller så, skulle det inte vara så dumt med ett par kossor i trädgården. Superfint väder var det också. Jag och Mei Lan hade picknick vid ån på vägen till skolan. Sen var det eftermiddagsföreläsning om muskler (dessa satans tusentals muskler).


Kossa Mu

Hem från skolan, in i duschen (jag luktade ganska mycket ko) och iväg igen. Till blodcentralen. Blev av med en halv liter blod, fick två vinglas, en anteckningsbok, veta att jag har blodgrupp B-minus och vita prickar framför ögonen när jag gick därifrån. Men det är ändå roligt på något vis. För att inte tala om tillfredsställande för själen =)
Direkt till Dansens hus och träninskväll med Studio K. DÅLIGT! Det var bara tråkiga människor där (förutom Ehsan förstås) som inte ville dansa med oss. Och så Aron förstås, som vill dansa med oss men som är väldigt väldigt märklig och inte dansar så bra...

Fredag: Morgonföreläsning om (gissa) muskler. Sen var det lång lunch och ny dissektion, ny hund indränkt i sprit (det är alltså för att den ska hålla bättre) och mera muskeltittande (jag HATAR muskler). Fast idag gick det faktiskt riktigt bra.
Cykeltur hem (jag har cyklat alla dagar utom en denna veckan-duktiga jag) och äntligen slappa kan man tro. Men icke. Jag har minnsann skrivit artiklar till Bladmagen, ringt Signe, lagat vegetariskt lasagne, researchat grejer till Bladmagen på internet, mailat två personer och bakat morotsbröd. Men nu får det snart vara nog.


Mmmm... lasagne.

Jag ska försöka orka slå på TVn och titta vem som vinner Lets Dance, men det kommer ju förmodligen bli stora starka klumpiga Magnus så vad är det för mening. Jag ska äta nybakt bröd och titta på senaste Greys Anatomy-avsnittet. Spotify och WatchTV, mycket mer behöver man inte här i livet =) eller tvärtom? Eller jag vet inte.
Imorgon ska jag försöka lära mig massa muskler. Kan vara bra att veta. Och på kvällen är det Handen på hjärtat på V-dala. Och Franke. Det är ett band. Camilla sa att jag såg dem på Way Out West och tyckte de var bra.

Så det var min vecka. Hur har eran vecka varit?


Vi simmade mot strömmen i den stridaste av strömmar
för du sa man blir vacker om man följer sina drömmar

-Lisa Ekdahl

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0