Fröken svår


1                 -                  3

Idag vann ÖSK över Kalmar med 3 mål mot 1. Borta. Så JÄVLA bra.
Bara synd att Roni (min kompis) lyckades få ett gult kort och blir avstängd nästa match.

iPhone är lite väl tyst idag, varför då undrar Lisa.

Imorgon är det tenta. Första tentan för terminen. Motivationen har tyvärr inte riktigt infunnit sig. Inte ens den sedvanliga tenta-ångesten när man inser att man inte pluggat tillräckligt mycket har dykt upp. Jag hoppas på att det blir en snäll tenta, vi har ju ändå bara gått i tre veckor.
Tre veckor men det känns mycket längre. Hösten har börjat bra. Förutom att jag fortfarande inte är helt kry från förkylningen som jag lyckades dra på mig första veckan.

Det är dels tråkigt för att det är trist att inte vara helt frisk. Men också tråkigt för att jag är jäkligt träningssugen just nu. Om det ska bli ett Vasalopp nästa år (och det ska det) behöver jag komma igång. Typ nu!

Förra helgen var jag i Örebro på ett litet besök. Elias and the Wizzkids var officiellt det största dragplåstret i svampstaden. Bra var de också.


Annars blev helgen lugn, men fin. Med en 5-timmarsfika på lördagen och middag hos pappa på söndagen.

 

Sara och Emil. Sara förmodligen i kast med att försvara kommunismen. Hon har sina ljusa stunder =)


Orathai och pappa.

Lisa och Sofia

 

Måndag morgon, okristligt tidigt bar det av mot Uppsala och en föreläsning om retrovirus.

Slottet var mäktigt i morgonljuset och iPhone dokumenterade.

 

 

Lite pluggande har det i alla fall blitt i vecka, se bildbevis nedan. Hemma hos Signe.

 

 

Igår kväll hade vi Patrick Swayze-tribute hemma hos Mei Lan. Mycket uppstyrt med 80-talssnacks och Dirty Dancing. Och okej, Nord & Syd i all ära, men jag har då aldrig tyckt att Patrick Swayze är speciellt snygg. Efter att ha sett Dirty Dancing för första gången på kanske 10 år måste jag omvärdera. Han ÄR snygg. Eller nu är han ju död, men han VAR snygg. Just då. That summer...

 

Måste bara berätta om min lilla syster också. Hon är duktig hon. Nu i helgen vann hon en hopptävling. Och för ett par helger sedan debuterade hon i 1.30. Sjukt duktig. Och Stina är också duktig såklart.

 

 

Nehej. Om man skulle ta och läsa om lite mera virus. Virus virus virus. Du är virus.

Ett litet sms från andra sidan Atlanten vore önskvärt säger iPhone lite tyst för sig själv.

 

-Livet är en dans på rosor, men det är en dans med svåra steg.

 



Kommentarer
Postat av: dvärgen

patrick är ju assnygg i nord och syd. kolla om tio år igen så fattar du.

2009-10-10 @ 22:43:00
Postat av: lollan

hur hade jag kunnat glömma bloggen?????

sjukt konstigt!!!!!!!

2010-02-15 @ 14:17:21
Postat av: lollis

men lisa... vad har hänt med bloggen?... har du en annan? ha blogg!

2010-02-16 @ 08:37:13
Postat av: Lolla

blogga!!! blogga!!! blogga!!!

2010-02-21 @ 14:31:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0