There must be a reason

Är precis hemkommen från en shoppingtur i stan med bästa Ida som verkligen behövde lite shopping just idag. Det gick bra. Lite för bra. Jag har nog handlat saker så att jag inte behöver handla mer saker på hela hösten. Eller rättare sagt, jag kommer inte ha råd att handla någonting mer på hela hösten. Jaja.
Så vad blev det då:
En klänning från Myrorna. Sjukt snygg.
Ett par skor från Myrorna. Sjukt snygga!!!
En kjol från Myrorna. Snygg.
En kjol från Indiska. Snygg, men jag måste bli lite smalare bara så kommer den bli ännu snyggare.
En keps från Myrorna. Sjukt snygg.
En blå mössa från Indiska. För man måste ha mössa på sig när man cyklar på morgnarna numera. Det är kallt.
En klockradio. För av någon anledning har jag kommit på att det är jävligt skönt att vakna till P1 på morgonen.
Cykellampor. För det måste man ha. Annars får man dryga böter. Av farbror Polisen.
Cykelsadelskydd. För det var billigt. Och Ida köpte likadant.
En datormus. För pekplattan på min herr Compaq är störd och håller bara på och zoomar in och ut hela tiden.
Ett medlemsskap i Greenpeace. För att Greenpeace är bra. Extra bra för att killen blev så glad. Det var hans första dag som Greenpeace-värvarkille.

Det var nog det hela. Jag är mest nöjd med skorna. De är i läder, med en ganska låg klack, och har en lång tå. Fast man måste se dem för att förstå hur snygga de egentliga är.

I måndags var det buggkurs igen. Roligt. Fast ensamma pappan är creepy. Jag har nog inte berättat om honom. Det är en medelålders man som alltid brukar dansa med Mei Lan på övningskvällarna. Och han berättade för henne att det är svårt att få allting att gå ihop när man är frånskild småbarnspappa. Okej, när man berättar om det låter det inte så jättefarligt. Men han ÄR creepy.

Det enda jag saknar nu är en bokhylla.

Förresten, i DN idag finns en artikel om att forskarna har hittat "koden" för kärlek. Det är egentligen bara oxytocin och vasopressin. Alltså hormoner som utsöndras och ger en belöningskänsla. Som en drog ungefär. Eller choklad. 

http://www.dn.se/nyheter/vetenskap/forskare-karlekens-kemi-pa-sparen-1.794192


Världen är en konstig plats.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Det beror på vilken polis det är. Jag fick minsann inga böter i fredags, trots att han faktiskt uppmärksammade det ;) Fast å andra sidan kanske jag bara har lärt mig hur man hanterar poliser, har ju någon slags vana....

2009-09-16 @ 21:59:03
URL: http://meningsls.blogspot.com
Postat av: Anonym

greenpeace är inte vad det har varit, de anlitar externa företag för att värva medlemmar. även fast jag inte direkt är dragen till det röda tycker jag just de har tappat lite av det som var deras styrka, deras oberoende av andra.

/dvärgen

2009-09-17 @ 23:25:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0